Direktlänk till inlägg 9 februari 2015

Kapitel 48.

Av Zo - 9 februari 2015 20:54

'' Tänk om...''


Upprepas just nu..


Tänk om det blir komplikationer..


Tänk om jag inte klarar av hormonerna..


Tänk om kroppen inte alls blir som den ska..


Jag drömde att allt bara gick snett, jag hade ingen kontroll och läkarna var outbildade och otrevliga.

Att jag vaknar upp under Op. Att jag vaknar sen på mit rum och har fått större bröst och inte borttagna..


Allt är just nu bara skevt..


'' Så klart , kroppen är stressad och hjärnan fylld med information den inte vet hur den ska hantera''


Men drömma, vakna upp och i andnöd, helt förstörd och bryter ihop.. Det kan vi skippa va?!


Hur som !


Idag var jag till Hormon läkaren, och drömmen blev inte sann.


Det var en trevlig medelålders Mats, som tog god tid och öppnade hela tiden för frågor.


Var punktlig och beskrev enkelt och tydligt vad som kommer hända.


Precis som jag vill bli bemött av min läkare.


Två timmar senare kom jag där ifrån och kände att det här kan jag ta mig an.


Jag kommer klara av det här, det kommer gå bra och jag behöver bara andas.


Ändå sjukt att till den delen av sjukhuset kommer jag nu för resten av mitt liv alltid tillhöra, 

så länge jag har mitt icke biologiska hormon som cirkulerar.. 


Skevt..


Ändå tänk om ..


mina organ eller celler på något sätt tar skada eller förädrar till det negativa.


Vissa delar av kroppen kommer ändras och inte kunna gå tillbaka till det ''normala''.

(tex rösten)


Men tänk om något tar skada.. mer där jag är och funderar..


Enligt läkarn, ska det inte vara något problem..


Men jag ska ändå mixtra med något som biologisk redan funkar..


Det är bara i fel system, eller under fel tillhörighet.. eller hur man vi vill sammanfatta det



Vill säga till mig själv att all negativ energi som tar över, låt det inte bestäma.


Det finns i kroppen för en anledning, något om dig själv behöver se över och du måste ta två steg bak 

titta dig om kring och vara berädd på nästa steg och då det just nu är väldigt tunga steg. Ta din tid.


Inget måste göras nu, inget måste stressas fram.


Jag vet att du vill, jag vet att skulle möjligheten finnas skulle det göras på en pisskvart.


MEN


Tänk efter, vad har någonsin genomförts ordenligt utan en ordentlig plan.


Vet att det är kämpigt att vissa mornar är det ett tomt skal, ett fängelse av egna revben.


Men En dag,


En Jävligt vacker dag,


Kommer allt som känns fel, kännas rätt.


Och DU,


i alldeles egna själv, bara du.


Är DU.


Sitt vid eken lukta på blommorna, finn lugnet och ro.


Det kommer, varje sol uppgång blir snart till månljus och innan du vet ordet av det, är du där.


Och ni, mina vänner och bekanta och familj som läser detta.


Ta mig om axeln, dunka till den...


Livet ska kännas, påminn mig att det kommer en morgon dag om denna dag inte är det jag vill att den ska vara.


Vi tar oss genom det tillsammans.


Torsdag - Kirurgen.


Pepp!!


Tänk om, jag en dag får leva. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zo - 2 augusti 2015 20:59

39 dagar.   Jag är just nu i denna stund 39 dagar och 6 h på Testo.     Wow.   Helt klart! Vilken otrolig resa det är, varje dag känner jag verkligen en skillnad.    Den är inte jätte fysisk, men det börjar synas. Kan inte riktigt p...

Av Zo - 28 juni 2015 11:27

Testo.   Jag kan inte riktigt förstå det, för två år sen, satt jag på en bergsklippa i närheten där jag bodde.   Tårarna kunde inte sluta och jag kände mig så ensam, jag försökte verkligen leta i alla hörna av mig själv  på vad som helst, v...

Av Zo - 10 maj 2015 19:25

Frihet.   Jag hittar inget bättre ord.   Frihet.   Är precis det jag nu känner.   Varje gång, alla tillfällen jag har blivit påmind om att jag är född i fel kropp.   Små stunder, då det har varit en suck innan jag går upp. innan j...

Av Zo - 24 april 2015 20:59

Plattare än platt.   10:10 Sista tiden jag minns innan jag vaknar på uppvaket i karolinska.   13:48 Ringer jag min kärlek för att bekräfta att operationen gått bra.   kl 13 dagen efter lämnar jag Karolinska bakom mig.   Jag har nu kli...

Av Zo - 18 april 2015 10:53

Mastektomi.   Fredag 10 april,    Ska bara svänga förbi posten innan jag går på middag.   Brev från karoliska, skönt äntligen ska jag få spara äggen.   öppnar och det är från solna, plastik kirurgen ...   VÄNTA!!   Operation d...

Presentation


Information och egna tankar om FtM, Min stolthet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards