Alla inlägg den 7 december 2013

Av Zo - 7 december 2013 09:35

Ler för stoltheten.


Stotheten, denna otroliga starka stothet. Är ett bättre rus än vad alla världens substans kan ge.


Stolhetens lycko rus är som kärlekens fjärilar, man ler och hoppar runt som en j*vla fåne. Men man bryr sig inte, en bra dag och dagar ska man aldrig underskatta. Att jag då nu får bära min stolhet synligt, att jag kan le, att jag kan visa mitt sanna jag, vart jag än vänder mig. 


På mitt jobb, mina kollegor skämtar med mig och om mig om att jag kommer bli en karlslok. 

'' Njut av att du kan göra två saker samtidigt nu då, för det kommer du inte kunna göra sen'' - Renee


När jag blir tilltalad han, och jag vet att det är mig dom syftar på. Mitt leende, de är från öra till öra. Jag är så otroligt lottad av att ha en sån underbar arbetsplats. Jag vill ge lite extra Kärlek till Karen, Renee, Karin, Maria och Isabelle ni gör min dag på jobbet tillsammans med alla 20 ungar jag jobbar med. Jag önskar att varje människa som har det svårt i livet möter personer som er. Som får en att le och älska livet lite extra. Ni gör denna resa, min FtM resa så mycket enklare. 


Att få känna stolthet över något, och känna att det är människorna runt en som bidrar till detta lycko rus. 

Jag kan inge mer än tacka er! Jag bugar för erat sinne som accepterar och gläds för att jag vågar vara öppen om detta. Medans jag känner att det är tack vare er jag kan vara så pass öppen. 


Jag får vara stolt och modig för att jag föddes som Hon, men är en Han. Jag kan vara stolt i mitt ''honom''.


Mina underbara vänner land o rike runt. Ni har funnits vid min sida sen den dagen jag börja säga högt att jag vill att ni tilltalar mig som han framöver. 


Jag minns första gången jag skulle säga det till Emelie, jag visste inte vart jag skulle ta vägen ,mitt hjärta bankade så hårt. När jag väl hade fått det på tal, tror jag inte att någon har kramat mig så hårt med orden efter ''Jag är så glad för din skull och jag älskar dig, för mig har du alltid varit grabb...''


Jag vet inte vad det var, men där, den kramen, var det jag behövde för att få upp den sista dörren/låset till att kunna bära min stolthet lite starkare, lite högre . För att sen idag, nu, kunna vara öppen med det vart jag än går.


Det är så många underbara vänner jag tackar så otroligt mycket av att ni befinner er i mitt liv. Utan er hade detta liv inte varit något att leva. Ni gör min dag utan att veta om det. Jag uppskatar er när ni minst anar det. 

Och jag höjer er till världens alla gudar alla dagar på året. Grymt mycket kärlek till er!


Mamma, pappa o bror. Tack för att ni har skapat mig och uppfostrat mig till detta underbar liv och plats i livet. Utan er hade jag nog inte uppskatata allt som livet har att ge. Jag väntar med ivrighet till nästa år då vi kan, alla tillsammans, kan leva fullt ut. 


Ni alla är min stolthet!

Presentation


Information och egna tankar om FtM, Min stolthet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards