Alla inlägg den 31 december 2013

Av Zo - 31 december 2013 14:16

Nedräkningen.


Du som läser detta för första gången. Jag har börjat denna blogg för att du ska ha möjlighet att följa min resa.

Min resa som jag har gått sen barnsben men inte vågat forsätta gå som tonåring. Som jag nu som 20 år ska börja gå igen.


Min väg, att vara jag. 


Det har gått från månader, till veckor, till dagar. Nu är det bara timmar kvar.


Till tiden ändras från 2013 till 2014. 


En dag som får människor att ändra på sitt levnad sätt, en dag som får människor att sätta nya mål i sitt liv.


Denna dag kommer jag göra det samma.


Jag kommer ändra mitt levnads sätt som tjej till kille.


Jag kommer sätta upp nya mål för mig själv att hålla, för resten av mitt liv.


Jag tar, som många andra, chansen av denna dag att göra en förändring.


Min förändring till ett starkare jag, ett självsäkrare jag.


Denna väg jag börjat gå, kommer vara den svåraste jag emotionellt kommer gå. Kommer fråge sätta mig själv på så många plan att jag kommer behöva kartlägga varenda cell i kroppen.


Detta är nödvändigt då jag kommer ändra på allt jag är. 

Även om förändringen i sig kanske inte kommer vara så synlig för många, för många kommer det knappt vara någon skillnad alls.


Men jag får fortfarande inte glömma er som inte än ser hela mig. För att jag har vilselett er med otalade ord.


Mitt första löfte till mig själv är att alltid tala i sanningens ord i största möjlighet det bara går.


Att tala orden jag inte vågar bära inför alla. Men som jag under bara några månader har talat till alla runt om mig.


Våga tala orden jag bär, våga tala orden jag tänker och funderar över.


Börja använda alla ord jag bär är en stor omstädighet, men att börja tala om dom för en. Gör det enklare att tala om orden jag bär för min nästa människa. 


Jag förstår mig inte på ibland hur jag ska klara av detta. Att väga vara så sann om mig själv, till mig själv. 

Våga känna förvirring, våga vara vilse, våga frågesätta det jag känner. Inte ta första bästa anledning som kommer.


Utan verkligen fråga mig själv, hur mår jag. Vad vill Jag, hur kan jag få mina inre ord talade till min omgivning.


Våga vara sann, till mig själv. För att sen våga vara sann till alla runt om mig.


Jag kommer testa mitt mod på så många sätt jag kan knappt beskriva.


Men det är ned räkning till mitt största steg hittils. 


Snart är det bara få minuter kvar till jag står och velar för hur jag vill leva mitt liv. 


Från o med den 1 jan, 2014. 


Kommer jag sluta tilltala mig själv som hon, sluta presentera mig som Sofie.

 
Jag kommer börja med att till 100% använda han, och presentera mig som Zo.
 
Jag är ingen hon, Jag är en han. Har på något sätt alltid varit och kommer alltid vara.
 
Jag gör nu valet att leva efter vad mitt hjärta och sinne alltid har talat.
 
Nedräkningen börjar till ett nytt liv.

Presentation


Information och egna tankar om FtM, Min stolthet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards