Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Kapitel 12.

Av Zo - 5 december 2013 22:03

Hela sanningen. 


Dom två viktigaste människorna i mitt liv las in i listan av personer som vet hela sanningen.


Jag har nog aldrig varit så här blottat med hela saningen synlig för alla människor runt i min omgivning. Jag kan inte riktigt förklara känslan. Tror inte jag har fattat det än. Jag som Sofie, är ännu ett steg närmare Zo. 


Jag har berättat hela saningen f'ör mina föräldrar, jag har gått runt i fyra månader av rädsla av att dom ska kasta ut mig. Vägra finnas där. Medans när jag nu tänker på det. Var den rädslan helt onödig. MEN NÖDVÄNDIG. 


Jag fick samt tid att lära känna mig själv ännu närmare. Jag vågade fråga mig själv en extra gång bara för att vara säker. Att när jag berättar för mamma o pappa att jag då har byggt upp på min komande väg så pass långt att jag vet att det är denna väg jag kommer gå. 


Kommer börja min utredning om könsbyte. 


Ett steg närmare han, honom, man, karl.


Ett steg längre bort från henne, hon, kvinna, brud.


Jag lovar att vara 100% för varje steg jag tar och jag lovar att jag har nog tänkt på detta fler gånger i alla sorters vinklar möjliga. Jag har försökt att leva så långt ut på denna tråd som möjligt bara för att få kunskap om hur allt känns. 


Jag började enkelt med att använda pronomet '' Han'' -


Här kände jag mer o mer, att min saning som honom är den närmsta sanningen om mig jag kan nå.


Min hela sanning. som du har chansen att läsa om.


Jag hoppas att mina steg och val i livet, kan underlätta för min medmänniskas resa.


Hur den än ser ut.


Jag vågade stå framför mina vänner, mina kollegor och nu min familj. Berätta om min resa jag kommer börja. Att bli bemött med ett ''Han'' och känna att jag går verkligen rätt väg. Denna känsla i mitt bröst. Jag önskar alla den tillfredställningen och mitt eviga leende av stolhet för den jag är och kommer bli.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zo - 2 augusti 2015 20:59

39 dagar.   Jag är just nu i denna stund 39 dagar och 6 h på Testo.     Wow.   Helt klart! Vilken otrolig resa det är, varje dag känner jag verkligen en skillnad.    Den är inte jätte fysisk, men det börjar synas. Kan inte riktigt p...

Av Zo - 28 juni 2015 11:27

Testo.   Jag kan inte riktigt förstå det, för två år sen, satt jag på en bergsklippa i närheten där jag bodde.   Tårarna kunde inte sluta och jag kände mig så ensam, jag försökte verkligen leta i alla hörna av mig själv  på vad som helst, v...

Av Zo - 10 maj 2015 19:25

Frihet.   Jag hittar inget bättre ord.   Frihet.   Är precis det jag nu känner.   Varje gång, alla tillfällen jag har blivit påmind om att jag är född i fel kropp.   Små stunder, då det har varit en suck innan jag går upp. innan j...

Av Zo - 24 april 2015 20:59

Plattare än platt.   10:10 Sista tiden jag minns innan jag vaknar på uppvaket i karolinska.   13:48 Ringer jag min kärlek för att bekräfta att operationen gått bra.   kl 13 dagen efter lämnar jag Karolinska bakom mig.   Jag har nu kli...

Av Zo - 18 april 2015 10:53

Mastektomi.   Fredag 10 april,    Ska bara svänga förbi posten innan jag går på middag.   Brev från karoliska, skönt äntligen ska jag få spara äggen.   öppnar och det är från solna, plastik kirurgen ...   VÄNTA!!   Operation d...

Presentation


Information och egna tankar om FtM, Min stolthet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards